21
May

postedbyYousef

new-police-cars-equipped-with-evil-cameras

These new police cars are going to be equipped with special kinds of cameras, those cameras can detect the license plate’s numbers and run them on the police system/database, and just like that the police will know whether you should be stopped and get a ticket (for example if your insurance/license had expired) or be arrested for having a major violation; a stolen car for example. It also detects your speed and deliver an instant speeding ticket. The camera can detect up to 50 license plates per second, of cars going on up to 200 KMPH.

The article also states that these new police cars are going to patrol all the land, air and sea ports.


سيارة الدورية الذكية تتمتع بمواصفات عالية وتجهيزات بالغة التطور تمكنها من القراءة السريعة للوحات المركبات بواقع 50 لوحة بالثانية الواحدة وقراءة لوحات المركبات من مسافات مختلفة، وقراءة لوحات المركبات ليلا ونهارا والتي تسير بسرعة 200 كيلو متر في الساعة والقدرة المثالية بالسيطرة على المركبات ومعرفة حالتها عند نقاط التفتيش من خلال القيام بإصدار انذار صوتي ينبه قائد الدورية او رجل الامن الى معرفة حالة المركبات سواء كانت مخالفة او مطلوبة او مسروقة او منتهية التأمين او غير ذلك
 
 أكد مصدر مسؤول لـ»الوطن« أن وزارة الداخلية ممثلة بدوريات المرور والنجدة قامت بتجربة أجهزة الكترونية دقيقة وذات تكنولوجيا متطورة ومتقدمة من شأنها اكتشاف السيارات المطلوبة والمسروقة والمرتكب بها مخالفات جسيمة، وكذلك المطلوبين إن كانوا في سياراتهم الخاصة خلال مرورها على الدوريات أو العكس.

وأضاف المصدر أن هذه الأجهزة وهي عبارة عن كاميرا مبرمجة مع أجهزة الكمبيوتر واللاب توب الحكومية والرسمية استطاعت خلال تركيبها على بعض الدوريات وكذلك في مركبات المباحث في الطرق السريعة والشوارع الرئيسية والعادية خلال تجربة لمدة اسبوع من إصدار إشارات فورية لدى مرور سيارات مطلوبة أو مسروقة عليها أو لدى مرور الدورية على تلك السيارات من خلال التقاط الأرقام أو الرموز المدونة على اللوحات المعدنية.

وقال المصدر إن هذه الأجهزة المتقدمة هي غريبة الصنع وقد جرى استيرادها وتجربتها عن طريق قطاع نظم المعلومات في وزارة الداخلية وتمت تجربتها من قبل الوكيل المساعد الشيخ مشعل الجابر والوكيل المساعد اللواء محمود الدوسري والوكيل المساعد اللواء خليل الشمالي وقد أثبتت نجاحها على جميع الطرق وبكافة السرعات التي كانت تسير بها الدوريات والتي بدأت من 80 كيلو حتى 160 كيلو حيث كانت تصدر الإشارات والصافرات التي تؤكد مرور سيارة مسروقة أو سيارة مطلوبة أو مرتكب بها مخالفات جسيمة.

وأضاف المصدر أن هذه الأجهزة تعمل وفق المعلومات الموجودة في أجهزة الحاسوب والكمبيوتر ويقوم المختصون حاليا، بإجراء تعديلات عليها لقراءة أرقام السيارات الخليجية والعربية دون استثناء ويتوقع أن يتم وضعها في القريب العاجل على دوريات أمنية ستتوقف قرب المنافذ البرية والبحرية والجوية.

وأوضح الشيخ مشعل الجابر العبدالله الجابر الصباح أن هذا يأتي تجسيدا لتوجيهات وزير الداخلية الفريق الركن. م الشيخ جابر خالد الصباح الرامية إلى عملية تحديث شامل وواسع النطاق لجميع قطاعات وزارة الداخلية.



SOURCE
 
Thanks Fawaz

 

This entry was posted on Thursday, May 21st, 2009 at 8:05 am

11 Responses to “New Police cars equipped with evil cameras”

  1. Delly says:

    halla walla bilmokhalafat eli malha wali 😀

  2. Marzouq says:

    Can we say “Screwed!”

    I have a feeling some of these machines are going to malfunction on one note, and on the other I do not know about license plate detection, its going to be interesting for sure.

    I don’t know about sea and air though, thats gonna be tough!

  3. MiYaFuSHi says:

    So what your saying is……it’s time to move country?

  4. ON says:

    انا اقول الوضع كله فلم
    و هذا ويهي اذا طبقو شي- كلام على ورق !!

  5. Mohammed says:

    that was my Graduate project last year :>
    but i done it in better way which uses RFID reader instead of cameras

  6. Intlxpatr says:

    Holy cow. Do you think they actually intend to start enforcing some of the laws?

  7. Abdullah says:

    يعني يبون يحسسون الناس احنا بدولة بوليسية! ولا نعاني من أعتى المجرمين الخطيرين النفسيين !
    ما أقول إلا .. مالت عليهم!

  8. Katuka says:

    والله ما عندكم سالفة

    انا الوحيد الي فرحت بالخبر؟؟؟ انا اقول انشالله يتطبق الي بالخبر وكل مخالف بالشارع ياكلها مخالفات الى ان يحترم نفسه ويحترم غيره ويحترم القانون

  9. Touché says:

    This made my heart sing with rapture

    If it’s the real deal then I’d like to see weekly updates in the newspapers with MOI PR statistics, something that should be done with projects with great prospects.

  10. TaB TaB AiE says:

    It doesnt record your speed only if your plate number is tagged for whatever reason. No need to move just yet 😛

  11. Fredrick says:

    Hope it is true, Kuwait needs such cameras on police patrol cars desperately. The cameras currently in use on highways can be hazardous specially when motorists who are speeding suddenly apply their brakes when they spot a camera on the highway. Not only they are liable to loose control of their car but if there is a car behind them not keeping the required distance can cause an accident.

    Lot of people lose their lives because of speeding, these cameras will help in reducing the numbers. Thanks to the Kuwait Government for doing everything they can to make the highways in Kuwait safe